מדיטציה משנה את התודעה שלכם, המוח משתנה

מחקרים רבים נערכו על מנת לאבחן את השינויים הפיזיולוגיים בבני אדם במהלך מדיטציה. לא היה לנו עד אז מידע מפורט על לפני ואחרי. שרה לזר, מחברת בכירה של תוכנית מחקר ומדריך לפסיכולוגיה בבית הספר לרפואה בהרווארד בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס (MGH) בפסיכיאטריה והדמייה, עשתה מחקרים : לפני מדיטציה ואחרי.

"מחקר זה הוכיח כי שינויים במבנה המוח עשו מספר שיפורים ואנשים לא רק הרגישו טוב יותר כי אם הם מבלים זמן רגוע יותר"

התכנית התמקדה ב: מודעות ,שיפוטים של תחושות, רגשות מצב נפשי. משתתפים השתתפו במדיטצית קבוצה מודרכת שבועית. חולים בקבוצת המדיטציה דיווחו שהיו מבלים בממוצע עשרים ושבע דקות בכל יום. כאשר התוצאות הסופיות הראו שכל מי שעשה מדיטציה  הייתה השפעה עמוקה על הפיסיולוגיה של המוח והתודעה.  התוצאות הסופיות הראו שלכל מי שעשה מדיטציה הייתה השפעה עמוקה על הפיסיולוגיה של המוח והתודעה.  התוצאות הראו שיפור ניכר בכל תחום עבור כל משתתף.
MRI הראה כי צפיפות חומר אפורה עלתה בהיפוקמפוס . להיפוקמפוס יש תפקיד חזק בלמידה ובזיכרון. היו שיפורים שונים במבני נוירולוגי הקשור למודעות עצמית, חמלה, ובחינה עצמית.
כל המשתתפים דיווחו על הפחתה משמעותית בלחץ, אשר מתואמת היטב עם ירידה בצפיפות של האמיגדלה, וממלאת תפקיד גדול במתח והחרדה.

קהילה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סיגלית גוסטר

מי אני?

בראש ובראשונה אני אמא ל -5 בנות מדהימות!
ולא בכדי מציינת אני זאת, הם היו הסיבה, הגורם, המהות האמיתית של נשמתי כשהחלה בדרך של שינוי, אלמלא הן לא יכולתי להיות פה היום. ע"י בחירתן בי כאמא - הן אפשרו לי ללמוד ולהתפתח,לכאוב, להרגיש ולהשתנות.
Digital Workshop
Powered by Simply
envelope-omap-markerphonecopyrightwhatsappbubblecross

Pin It on Pinterest

Share This
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן