ר"ח ניסן והכוח הטמון בחודש זה

"החודש הזה לכם ראש חודשים"

חודש ניסן הינו החודש הראשון מבחינה אסטרולוגית וגם על פי התורה. חודש – מלשון התחדשות, הזמן פועל על פי תכונה מעגלית של זרימה וזמן כך האדם חג בתוך הזמן.

יסוד החודש הינו יסוד האש

דינמי, משתנה, יוצר ומלא תנועה כך גם מזל חודש ניסן טלה – מלא אש לא משעמם לרגע משתנה כל הזמן.
חודש ניסן נברא ע"י האות ד', מזל טלה נברא ע"י האות ה' . דלת מלשון דלות ,עוני וחוסר , מזל טלה משויך לכוכב מארס כוכב המלחמות כשלאדם חסר הוא תמיד רעב ונלחם כל הזמן....זהו חודש של בחירה אילו מלחמות נבחר להתמודד עמם השנה לעומת חודש תשרי חודש של קביעת גורלות. האות ה' מייצגת את ספירת מלכות החיים בעולם הזה ואת הרצון הכלי של הנשמה. כי בלי רצון לא ננוע ,נפעל או ניצור מהלך /שינוי.
על כן כל דבר בעולם הזה נשלט על ידי הרצון שלנו והכל תלוי בו. הרצון שולט – מולך –מלשון מלכות ושליטה זוהי מלכות דוד המלך.

נקודת הרצון

נק' הרצון שלנו קיימת אצל כל אחד ואחד במפתח הלב – מקביל לקו החזיה במקורו הוא זהוב כמו שמש – בגדי מלכות של מלך, השמש שולחת את קרניה לכל עבר כך הרצון שלנו מאפשר לכל הכלי שלנו הגוף לנוע ולפעול. על כן הרצון שלנו הינו הכלי לקבלת השפע מן האלוהות. לא בכדי נקרא פסח חג האביב : כי הוא אב לי"ב חודשים – השנה שלנו. הוא הראש המוביל המשפיע ע"י כוח הרצון וזה הזמן בו נחליט אילו מלחמות אנו מבקשים להילחם מעתה. כך חודש ניסן הינו חלון הזדמנויות – ישנו גילוי של האור האינסופי – אור הנשמה נכנס לתוך הכלי הגוף שלנו .

חוכמת הקבלה

על פי חוכמת הקבלה כל דבר, יצירה של הבריאה משויך לאותיות, צרוף של אותיות – האותיות הן אבני יסוד מגלמים יסודות בריאה – 4 יסודות יקום. כך כל חודש מקושר ליסוד, שם אלוהי, וכוחות רוחניים שיורדים לעולם ומבקשים להשפיע עלינו.

חודש ניסן הוא היחיד שמקושר לשם ההויה י.ה.ו.ה. .וע"י השם הזה אנו באמירתו ובחיבורנו אליו מעצימים את אור הנשמה שלנו בתוך הכלי הגוף.

האות בה נברא החודש הוא : ה' – והאות ה' קשורה אל רגל ימין – אנרגיית הדיבור. כשנשמה יוצאת מן הגוף וכשנכנסת אליו פעם ראשונה היא משמיעה את ההברה הא...

לכן הכוח העיקרי הפועל בחודש זה הוא השיחה – תיקון הפה. אנו משיחים אתך ליבנו בעיקר משיחין את הנפש – נותנים ביטוי לכל רגש.
משם בא כוח התפילה – מהי יציאת מצרים ? יציאה מן המיצרים - המיצרים שחונקים הצרות שחונקות אותנו הכבלים מהם אנו רוצים להשתחרר ואז אנו זועקים קוראים מבקשים ומתפללים שמשהו יקשיב ,ישמע וייענה לתפילותינו.

התפילה היא מלשון פתיל שיוצא מתוכינו ומבקש לעלות מעלה להישמע .כמו הקטורת הרוח שמבקשת לעלות כמו שלהבת האש ...כשבני ישראל היו במצרים מתי התחילה הגאולה שלהם? רק כשזעקו השמימה ותעל שוועתם -הצעקה שוברת את הקליפה, המחיצה – הגלות והופכת להיות גאולה – גאולת הדיבור.
כך באומרנו ובהתחברנו אל האותיות יהוה שם ההוויה המפורש השייך לחודש זה אנו מעצימים את האור שבתוכנו ומתעלים אותו מעלה כי הוא יוצר חיבור בין שמיים וארץ.

על כן חודש ניסן מאפשר לנו נס – גאולה ומלשון מנוסה לנוס מתוך המלחמה ,הכאוס והכאב .
על ידי כוח הדיבור יוצר תיקון של הפה . חג הפסח כי פה סח – פה מדבר סח בגימטריה = חיים.
לעומת פרעה – פה רע .
כשאדם בצרות הוא לא רואה כלום רק כאב וכאוס חושך וכשצועק קורא בקול רק כשפותח את הפה פותח את הלב ומאפשר תיקון הנפש להתפלל לבקש עזרה משמיים זהו כוחה של תפילה .
כשבני ישראל יצאו למדבר – מדבר מלשון מדבר. מודה, אומר תודה מכיר ומעריך את שיש יש הכרה בחיבור אל הבורא .לכן מרבים לספר ביציאת מצרים בדבור בהלל כך הנפש יוצאת יוצרת קשר עם הבריאה ונוצר מפגש נשמות.
זהו הרצון שלנו למלוך – לשלוט להיות אחראים על כל מעשינו לשחרר את המלחמות המיותרות בחיינו ולהיות כלי המכיל שפע – אור את כל תענוגות העולם הזה.

חודש ניסן הוא המלך המולך וזוהי המלכות המתוקנת. שתהיו תמיד מולכים ולא נשלטים ,מלכים ולא עבדים. לכן נתחיל את חודש ניסן ברגל ימין בחסד בניסים של התחדשות וצמיחה של כל הבריאה להיות כלי שפע .

” לב טהור ברא לי אלוהים ורוח נכון חדש בקרבי “

קהילה

One comment on “ר"ח ניסן והכוח הטמון בחודש זה”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סיגלית גוסטר

מי אני?

בראש ובראשונה אני אמא ל -5 בנות מדהימות!
ולא בכדי מציינת אני זאת, הם היו הסיבה, הגורם, המהות האמיתית של נשמתי כשהחלה בדרך של שינוי, אלמלא הן לא יכולתי להיות פה היום. ע"י בחירתן בי כאמא - הן אפשרו לי ללמוד ולהתפתח,לכאוב, להרגיש ולהשתנות.
Digital Workshop
Powered by Simply
envelope-omap-markerphonecopyrightwhatsappbubblecross

Pin It on Pinterest

Share This
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן